- Prawo wewnątrzszkolne
- ›
- Regulaminy
- ›
- Kryteria ocen
- ›
- Ogólne kryteria ocen z przedmiotów
Ogólne kryteria ocen z przedmiotów
OCENĘ CELUJĄCĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- OPosiada umiejętności i wiadomości znacznie wykraczające poza program nauczania
- Potrafi stosować wiadomości w sytuacjach nietypowych
- Umie formułować problemy, dokonywać analizy i syntezy nowych zjawisk
- Proponuje rozwiązania nietypowe
- Osiąga znaczne sukcesy w konkursach przedmiotowych na szczeblu wyższym niż szkolny
- Samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia
OCENĘ BARDZO DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- Opanował w pełnym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie
- Sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach
- W ciągu roku szkolnego wykazał się systematycznością i odpowiedzialnym stosunkiem do przedmiotu
OCENĘ DOBRĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- Opanował w dużym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie
- W ciągu trwania roku szkolnego (semestru) wykazuje się odpowiedzialnym stosunkiem do przedmiotu
OCENĘ DOSTATECZNĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- Opanował w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem, które są konieczne do dalszego kształcenia
- Rozwiązuje i wykonuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe, o średnim stopniu trudności
OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- Posiada braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych programem, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia
- Wykonuje zadania teoretyczne i praktyczne typowe, o niewielkim stopniu trudności
OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
- Nie opanował typowych wiadomości i umiejętności określonych programem, które są konieczne do dalszego kształcenia
- Nie potrafi rozwiązywać zadań teoretycznych lub praktycznych o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela
- Wykazuje lekceważący stosunek do przedmiotu i związanych z nim obowiązków